Undervisningen

I undervisningen får eleverne kendskab til både de traditionelle og utraditionelle former for udtryk indenfor tegning, maleri og installation. Forskellige materialer og materialekombinationer afprøves og de grundlæggende principper øves i praksis f.eks. males et billede med toner fra den lyseste grå til det sorteste sorte eller vi ser på farvecirklen og der blandes og males med komplementære farver f.eks. grønt /rødt el. gult/violet.

 

En poetisk tilgang

Det poetiske legende og eventyrlige, strømmer gennem undervisningen, som bærende element, der nærer fantasien og børnenes billeddannelse og billedeudtryk. I den forbindelse betragtes naturen, myter og eventyr som vigtige elementer. Børnene får gennem billedearbejdet eksempelvis en særlig opmærksomhed på naturen; på årstiderne og døgnets forandringer, himlens skiftende farver, æblets mange nuancer, skyggernes bevægelse hen over gulvet etc.

 

En kunstnerisk faglighed

Efterhånden som eleverne bliver ældre og mestrer teknikker og brugen af materialerne, vælger de selv materiale og udtryksform. I perioder arbejdes der med design, keramik, grafik og arkitektur. Kunsthistoriske perioder og kunstnernes forskellige udtryk giver inspiration til elevernes billeder.

Derudover stilles frie opgaver, hvor fantasi og egne ideer får grobund – det individuelle bevares og udvikles.



Feedback

Sidst opdateret

19.10.2017

Ansvarlig redaktør

Steffen Højager